قطعات یدکی خودروهای سنگین

دسته بندی ها

عضو شوید

جهت اطلاعات از آخرین اخبار و تخفیفات ایمیل خود را وارد نمایید.
قطعات یدکی خودروهای سنگین
قطعه یدکی یا زاپاس قطعه‌ای قابل تعویض است که جایگزین اجزای معیوب یا فرسوده می‌شود. این تجهیزات جزئی از یک خودرو بوده و ماشین‌های سنگین از این قاعده مستثنی نیستند. این قطعات بسیار مهم هستند، به ویژه هنگامی که صحبت از وسایل نقلیه سنگین می‌شود. این اهمیت به این دلیل است که خرابی این اجزا و درنتیجه‌ی آن از کار افتادن خودروی سنگین منجر به هزینه‌های زیادی برای راننده و شرکت‌ها خواهد شد.

ماشین‌های سنگین از جمله مهمترین وسایلی هستند که حمل و نقل انواع کالاها در داخل و خارج از مرزها را بر عهده دارند. نبود یا خرابی این ماشین‌ها به صورت غیرمستقیم تاثیر بسیار زیادی بر جامعه و قیمت کالاها دارد.

خودروهای سنگین، به ویژه کامیون‌ها شب و روز در هر شرایط آب و هوایی در جاده هستند. این سلطان‌های جاده از قطعات ریز و درشتی ساخته شده‌اند که تاثیر بسیار زیادی بر سلامت آن‌ها دارد. تأثیرات آب و هوا ممکن است به اجزای سازنده آسیب رسانده و آنها را تحت فشار قراردهد. چنین خرابی‌هایی می توانند وسیله نقلیه سنگین شما را تا زمانی که قطعات یدکی جدید نصب شوند فلج کنند.

خرابی‌های رایج در قطعات ماشین‌های سنگین

 

تنها کسانی که هرروزه با آنها سر و کار دارند می‌دانند که این خودروها تحت چه شرایط سختی هستند. عواملی مانند شرایط نامساعد جوی ، هدایت ضعیف، مسافت‌های طولانی و بارهای بسیار سنگین از جمله دلایل اصلی فرسایش و آسیب کامیون‌ها است.

برخلاف تصور عامه از قدرت بی‌نهایت کامیون‌ها، خرابی قطعات یدکی و لوازم جانبی ماشین‌های سنگین امری است اجتناب ناپذیر. اما آیا تا بحال فکر کرده‌اید رایج‌ترین آسیب‌های وارده به کِشنده‌ها مربوط به کدام نقاط است؟

موارد زیر بر طبق آمار پرتکرارترین جایگزینی‌های قطعات را تجربه کرده‌اند:

  • از میان تمامی بخش‌ها، به ویژه در کامیون‌ها، محافظ زیر بدنه که به دلیل نمک جاده‌ها مکررا دچار خوردگی شده جایگاه نخست تعمیرات را به خود اختصاص داده است.

  • پس از آن می‌توان به خرابی تایرها اشاره کرد. پرتکرار دلیل این امر، از دست دادن فشار باد لازم درون لاستیک بوده که با معاینات منظم می توان از حوادث شدید ناشی از این مشکل جلوگیری کرد.

 

  • سومین جایگاه به باطری این کامیون‌ها اختصاص دارد. در زمستان‌های سرد معمولا باتری ماشین از کار می‌افتد. زیرا در این دماهای پایین موتور برای راه اندازی به انرژی و توان بسیار بیشتری نیاز دارد. بنابراین باتری باید قبل از شروع فصل سرما بررسی شود.

  • مقام چهارم آمار خرابی، متعلق به موتور ماشین‌های سنگین است. در گذشته امکان رفع خرابی‌ها و عیوب موتور توسط افراد و بدون نیاز به تجهیزات خاصی وجود داشت. اما امروزه کامیون‌ها مجهز به تجهیزات الکترونیکی پیشرفته بوده و فقط رایانه‌های داخلی قادر به تشخیص عیوب هستند.

  • به عنوان پنجمین مورد، طبق گزارش گاراژدارها، بیشتر از همه چراغ‌های عقب کامیون‌ها معیوب است. درواقع چراغ‌های عقب یکی از پرفروش‌ترین قطعات یدکی کامیون در نظر گرفته می شوند، زیرا در هنگام بارگیری و تخلیه به راحتی آسیب می بینند. اغلب رمپ‌ها در همان ارتفاع چراغ‌های عقب هستند و با عقب راندن کامیون به آن‌ها آسیب می‌زنند.

با معاینات منظم می توان از این موارد جلوگیری کرد اما بیشتر رانندگان و صاحبان خودروهای سنگین بدلیل زمان اندک و مشغله‌ی زیاد تعمیرات و تعویض قطعات یدکی را به تعویق می‌اندازند. متاسفانه آسیب‌هایی که از طریق قطعات معیوب ایجاد می‌شود، می تواند نتایج مخرب و هزینه‌های تعمیر زیادی را به دنبال داشته باشد.

با معاینات، تعمیر و جایگزینی منظم قطعات می‌توانید از آسیب‌ها و خطرهای آتی پیشگیری نموده و از اتلاف هزینه و زمان به دلیل خرابی‌های ناگهانی جلوگیری نمایید.

 

ولــدا انواع لوازم یدکی خودروهای سنگین ولوو و داف را از سازندگان و برندهای معروف ارائه می‌دهد. با یک جستجوی ساده در فروشگاه اینترنتی ولــدا، مطمئناً آنچه را که نیاز دارید در کوتاه‌ترین زمان ممکن یافته و با بهینه‌ترین قیمت دریافت خواهید کرد. کارشناسان ما خوشحال می‌شوند که در این زمینه شما را همراهی و راهنمایی نمایند.